Hoe word ik gevonden door mijn klanten?

0
3

Als je een eigen onderneming hebt en je wil meer naamsbekendheid verwerven dan zijn er diverse mogelijkheden. Je kan op een vakbeurs gaan staan, flyers uitdelen in een drukke winkelstraat of je naam koppelen aan een plaatselijk goed doel. De meest voorkomende vorm voor het verwerven van naamsbekendheid blijft echter adverteren. Door te adverteren laat je je business zien aan de wereld. Van gedrukte media zoals tijdschriften, kranten tot televisie, of radiospots, door te adverteren word je zichtbaar voor potentiële klanten. Niet alle advertenties zijn even goed, je input en keuzes bepalen of je advertentie middelmatig of spectaculair wordt. Onderzoek alle mogelijke media. Sluit niets uit en vraag mensen naar hun mening, vraag prijzen op en onderzoek je opties. Niet elk medium is geschikt voor elke business, maar soms is uitproberen de enige manier om erachter te komen of iets werkt. En als het werkt kan je met relatief weinig inspanning een grote doelgroep bereiken.

Online naamsbekendheid

Naast de hierboven genoemde vormen van adverteren is online adverteren een van de snelst groeiende middelen om bekendheid te verwerven. Tegenwoordig ‘gaan’ we niet meer online, maar leven we online. Consumenten zijn op ieder moment van de dag op zoek naar informatie, diensten en producten: in de ochtend bij het ontbijt, onderweg naar werk of ’s avonds op de bank. Het is dan ook van belang om online aanwezig te zijn, waar jouw potentiële klanten zich bevinden. Niet alleen consumenten, maar ook steeds meer bedrijven vinden de weg naar een B2B webshop. Via een B2B webshop is online meer te verkopen en makkelijker en voordeliger in te kopen. Dit gebeurt doormiddel van speciale B2B e-commerce software. Met een B2B e- commerce platform is het de bedoeling dat je de perfecte klantbeleving creërt door middel van personalisatie, sterke content, gebruiksgemak en een gebruiksvriendelijk design. 

Wat bereik ik met adverteren

In veel gevallen is het directe effect van adverteren moeilijk te meten. Als mensen je advertentie lezen en tot aanschaf van je product overgaan is het lastig te achterhalen of dit door de advertentie is gekomen. Online is het wel beter te meten en als mensen online tot aanschaf overgaan, kan je vragen op basis waarvan ze de beslissing genomen hebben. En bij online adverteren is zo ongeveer alles te meten van het aantal views tot de tijd dat men op je site verblijft. Uiteindelijk kan je op basis van die gegevens een keuze maken wat voor jouw bedrijf de beste optie is.