Op een gezonde manier afvallen? Dat doe je zo!

0
4

Mijn blogwebsite staat in het teken van een gezonde leefstijl. Afgelopen zomer heb ik besloten om het roer om te gooien en mezelf meer bezig te gaan houden met mijn voeding en sport, maar tegelijkertijd wilde ik ook meer tijd voor mezelf gaan nemen. Daarom vertel ik je vandaag precies hoe ik dit heb aangepakt. Ben jij klaar voor de reis van jouw leven? Lees dan snel verder!

Hoe het allemaal begon

Laten we beginnen bij het begin. Ik merkte dat sinds de corona pandemie uitbrak ik steeds meer binnen bleef en dan ook echt soms dagen het huis niet uit kwam. Dit vond ik persoonlijk heel erg jammer, omdat ik normaal gesproken juist iemand ben die het liefst de hele dag buiten rondhuppelt.

Na een paar weken op deze manier te hebben doorgebracht, merkte ik ook dat ik minder lust kreeg in de dagelijkse dingen zoals wandelen, fietsen en dergelijke. Toen ik dit vaststelde dacht ik: ‘Oké, het is mooi geweest zo. Ik wil weer mijn oude energielevel terug!’ En zo gezegd, zo gedaan.

Op welke manier kan je dit het beste aanpakken

Na dit moment besloot ik om eens te oriënteren hoe ik deze uitdaging het beste kon aanpakken. Ik weet heel goed dat iedereen op een andere manier in elkaar zit, en er dus eigenlijk ook niet per se een ‘beste’ manier is om verantwoord je lifestyle om te gooien. Dit is dan ook precies waar ik onderzoek naar wilde doen!

Op gegeven moment belandde ik bij weightwatchers.com. Het eerste wat mij aansprak aan hun website is eigenlijk dat ze dezelfde boodschap uitdragen als wat ik hierboven al vermeldde: iedereen is anders en legt deze reis op zijn eigen manier af. Nu was ik wat meer gefocust op een gezonde levensstijl dan afvallen, maar goed, dit kan een zeer bijkomstigheid zijn van gezonder eten en meer bewegen.

Mijn ervaring

Nadat ik mezelf had ingeschreven bij WW en een programma gekozen had, kon het feest beginnen. Het was eigenlijk heel goed te doen! Zeker de persoonlijke coaching was voor mij erg fijn. In het begin was het nog een beetje wennen, maar na twee weken kookte ik al met plezier de gezonde favorieten van Miljushka en kon ik van mezelf zeggen dat ik gezonder at dan een paar weken terug.

Ook was het weer fijn om regelmaat te hebben in mijn beweging verspreid over de hele dag. Er is namelijk met WW veel ruimte hoe jij jouw dagen inplant en dat maakt het een manier van afvallen die goed vol te houden is. Ervaar het zelf en schrijf je nu ook in bij WW (Weight Watchers)!